Friday, September 12, 2008

惭愧

我是今晚才发现,原来我妈妈内心的痛苦有多大,现在才了解妈妈内心的挣扎,现在才知道原来我妈妈最需要的,是我们的爱。我好难过喔。原来,原来。。
我现在才发现我自己也在家庭中扮演一个很重要的角色,而我却一直没有扮演好那个角色,一直没有做个好女儿。我以为帮父母省钱,省费用,帮他们照顾好弟弟,以后有能力时再养他们,那就是孝顺,那就是尽本分。原来我错了,我还有一个角色就是要维持我父母之间的夫妻关系和给他们关心。时常听人家说父母应该给孩子们多一点关注,多关心他们,多了解他们,而大家却忽略了父母也需要孩子们的关心。

我一直认为我妈没有很关心我们,只会在外应酬。现在才知道原来她是要让我们以后活得舒适一些,想趁自己还年轻有为时出来打拼。而她自己内心却不断地在挣扎,因为朋友们把钱寄托在她身上,要她投资,却没有赚钱,讲义气的她对自己很过意不去。我现在终于了解她的感受了。
想一想,我有多久没有和我妈一起去血拼了。。 多久没有和我妈一起聊天了。。

6 comments:

Anonymous said...

原来...那些都是[暗示]
我一直以为.. 她在开玩笑..
她常说, celia~ 你都跟她们说话..没有跟妈咪说的
celia~ 你跟她们去shopping 啊~?
原来... 原来... 很多个原来..
其实刚才看了你写的东西.. 我突然想哭..
[很傻噢?]

唉...

aries said...

gal, it's not too late that u realise now.
not only u, i tink we misunderstood her also...always tink that she had changed...not as kind and friendly as before...blablabla...
we never really look into wat is the root for this...
anyway, dun worry...
remember, we all luv u...haha

rainechong said...

even if you know, it doesnt mean anything..
you have to act for it.. since you are holidays now, just tell her you wanna shopping with her and remember to buy something as well too..

C.C, said...

哈哈。。 谢谢你们的支持。我也好感动喔。
这个世界上没有绝对的对与错。我有预感,这件事不会就这样告一个段落。也许在多年后又会掀起另一番波浪。

rainechong said...

har???
emm.. this is not something good oh! just keep this in mind.. whatever will happen, it'll happen.. and (touchwood) it really happens, hope that you guys are mature n old enough to take this.. (easy to say , hard to do mah =p)
well, we will always be here(here doesnt mean this blog okay?) with you!!
=)

aries said...

gal, no matter wat...jz bear in mind...we are always by ur side.